OGŁOSZENIE
OGŁOSZENIE NR 2 KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI W PIASECZNIE z dnia 5 lutego 2014 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo - Śledczego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie
OGŁOSZENIE NR 2
KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI
W PIASECZNIE
z dnia 5 lutego 2014 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo - Śledczego
Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie
§ 1
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo - Śledczego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
-
w zakresie wymagań niezbędnych:
-
pełniący służbę w Policji;
-
spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 roku w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz. 857 z późn. zm);
-
w zakresie wymagań pożądanych:
-
co najmniej 7 letni staż służby w Policji,
-
co najmniej 4 letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
-
co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Policji nadzorowanymi przez stanowisko objęte postępowaniem, albo 3-letni łączny staż w kierowaniu jednostką lub komórką organizacyjną Policji,
-
posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”,
-
ponadto wskazane jest posiadanie:
-
wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzenia lub organizacji i zarządzania albo ukończenia studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursów z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, lub
-
wykształcenie wyższe o kierunku politologia, prawo, administracja, albo,
-
co najmniej 3 – letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”
§ 2
Oferty kandydatów powinny zawierać:
-
CV i list motywacyjny,
-
kopię ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu),
-
pisemną koncepcję pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat. Koncepcja pracy powinna zostać opracowana dla stanowiska objętego postępowaniem kwalifikacyjnym, w oparciu o obowiązujące akty prawne, w tym regulamin jednostki organizacyjnej Policji oraz szczegółowy zakres zadań komórki. W przypadku stanowisk zastępcy kierownika jednostki/komórki organizacyjnej Policji, koncepcja uwzględnia wyłącznie zakres zadań przewidzianych dla tego stanowiska i jednocześnie winna wpisywać się w strategię działania jednostki/komórki organizacyjnej Policji. Jedynie w ograniczonym zakresie może odnosić się do zadań przewidzianych dla kierownika jednostki/komórki organizacyjnej Policji, np.: zarządzenia jednostką/komórką i kreowanie w niej polityki kadrowej. Koncepcja nie powinna przekraczać 6 stron, napisana czcionką Arial 12, interlinia 1.5, marginesy standardowe 2,5 cm.
-
pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowisko służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 1, umieszczony na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowisko w Policji),
-
pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata, tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem jednostki/komórki organizacyjnej Policji, objętej postępowaniem – (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowisko służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 2, umieszczony na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowisko w Policji),
-
potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby,
-
kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu),
-
kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu).,
-
kopię poświadczenia bezpieczeństwa (oryginał do wglądu).
§ 3
Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 r.
§ 4
Zakres zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym (wynikający z karty opisu stanowiska pracy).
-
Określenie szczegółowych zadań i sprawowanie merytorycznego nadzoru nad jakością i profesjonalizmem zespołów funkcjonujących w strukturze organizacyjnej Wydziału, sporządzanie zakresów czynności dla poszczególnych policjantów oraz pracowników Policji.
-
Sporządzanie planów pracy, grafików służby, pełnienie dyżurów kierowniczych, zapoznawanie się i pracowników z nowymi aktami prawnymi raz decyzjami wewnętrznymi kierownictwa jednostki.
-
Rzetelne i terminowe sporządzanie wymaganych zestawień, statystyk oraz innych czynności zleconych przez jednostki nadrzędne, udzielanie odpowiedzi na korespondencję dbałość o estetykę i wysoki poziom sporządzanych dokumentów.
-
Nadzorowanie spraw kadrowych dotyczących policjantów i pracowników Policji podległej komórki organizacyjnej, w tym m.in. opiniowanie i ocena podległych funkcjonariuszy, sporządzanie wniosków kadrowych, okresowe dokonywanie oceny ich pracy zawodowej oraz stanu dyscypliny służbowej.
-
Opracowywanie strategii działań pionu dochodzeniowo – śledczego umożliwiające osiąganie jak najlepszych wyników.
-
Współdziałanie z Prokuraturą, Sądem oraz innymi organami powołanymi do ochrony porządku prawnego. Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem doprowadzeń osób zatrzymanych do Prokuratury, Sądu, oraz przeprowadzanie odpraw związanych z doprowadzeniem.
-
Kierowanie czynnościami procesowymi na miejscu zdarzeń, celem zebrania materiału dowodowego z miejsca zdarzenia lub kierowanie czynnościami na miejscu zdarzenia.
-
Nadzór nad postępowaniem funkcjonariuszy w zakresie prawidłowego realizowania czynności związanych z pojazdami holowanymi na parking depozytowy dla potrzeb postępowań przygotowawczych, rozliczanie kosztów z tym związanych oraz podejmowanie wyczerpujących czynności w zakresie odbioru pojazdu albo likwidacji przez Urząd Skarbowy.
-
Nadzór nad postępowaniem z dowodami rzeczowymi i magazynem dowodów rzeczowych.
-
Nadzór nad prawidłowym i terminowym obiegiem korespondencji systematyczne rozliczanie pracy policjantów z podległych komórek organizacyjnych w szczególności nad terminowością prowadzonych postępowań przygotowawczych, oraz przestrzeganiem terminów określonych przez obowiązujące przepisy prawa i przepisy resortowe, jak też i inne wytyczone przez przełożonych.
-
Nadzór nad szkoleniem zawodowym policjantów. Realizacja lokalnego szkolenia zawodowego zgodnie z zapotrzebowaniem ujętym w rocznym planie doskonalenia zawodowego. Dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych podległych policjantów.
-
Współdziałanie z innymi służbami Komendy Powiatowej Policji w zakresie przedsięwzięć prewencyjnych kryminalnych i operacyjno – dochodzeniowych.
-
Sprawowanie osobistego nadzoru nad dokumentacją i rejestracją danych w bazach AFIS, SESPOL, RSD, KSIP, PARK, SWD, Holownik.
-
Budowanie profesjonalnego stanu kadrowego poprzez właściwe rozpoznanie i analizę pracy poszczególnych policjantów w celu zdiagnozowania tzw. Mocnych i słabych stron podległych funkcjonariuszy, następnie dążenie do wyeliminowania zachowań negatywnych i utrwalanie zachowań pożądanych w służbie poszczególnych policjantów,
-
Przestrzeganie zasad etyki zawodowej i praw człowieka, dyscypliny pracy, przepisów bhp i przeciwpożarowych.
-
Przeprowadzanie odpraw służbowych dla całego stanu osobowego Wydziału w celu zapewnienia właściwego poziomu komunikacji wewnętrznej.
-
Zachowanie poufności przy przetwarzaniu danych osobowych oraz sposobu ich zabezpieczenia zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.
-
Reprezentowanie podległej komórki organizacyjnej w podejmowanych przedsięwzięciach na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego, realizowanych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie, jak również z podmiotami poza policyjnymi.
-
Uczestniczenie w posiedzeniach zespołów zadaniowych oraz odprawach służbowych z udziałem kierownictwa Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie.
-
Sprawowanie nadzoru nad sprzętem transportowym, dokonywanie cyklicznego nie rzadziej niż raz w tygodniu przeglądu pojazdów pod kątem właściwego prowadzenia dokumentacji pojazdów, dbałość o sprzęt i czystość pojazdów służbowych.
§ 5
Oferty, z podaniem adresu, do korespondencji na kopercie i telefonów kontaktowych, należy składać w sekretariacie Zespołu Prezydialnego Wydziału Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie ul. Kościelna 3, 05-550 Piaseczno w terminie do dnia 20 lutego 2014 roku (decyduje data wpływu do urzędu), z dopiskiem: Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego Komendy Powaitowej Policji w Piasecznie z dopiskiem „nie otwierać w sekretariacie”.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole ds. Kadr i Szkolenia Wydziału Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie, tel. 60-45-214.
§ 6
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 10 marca 2014 roku.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W PIASECZNIE
/-/ mł. insp. Jarosław KONOŃCZUK