Aktualności

Podawał się za pracownika banku- straciła 20 tysięcy zł.

Data publikacji 04.11.2021

Na terenie powiatu piaseczyńskiego ponownie zaobserwowano uaktywnienie się oszustów. Dzwonią informując o akcjach wymierzonych właśnie w "oszustów bankowych". Wczoraj mieszkanka Góry Kalwarii straciła w ten sposób 20 tysięcy złotych. Bądźmy czujni i nie dajmy się zmanipulować. Weryfikujmy tożsamość dzwoniących osób. Kilkuminutowa rozmowa z osobą podającą się za pracownika banku może doprowadzić do kradzieży pieniędzy z naszego konta.

W ostatnim czasie na terenie powiatu piaseczyńskiego zaobserwowano ponowne uaktywnienie się oszustów. Dzwoniąc do mieszkańców, informują o prowadzonej akcji policyjnej. Dążą do uzyskania danych wrażliwych m. in. numeru pesel. Niejednokrotnie nakłaniają do zainstalowania aplikacji tzw. "zdalnego pulpitu".

Takiej właśnie manipulacji uległa mieszkanka Góry Kalwarii do której zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. W trakcie rozmowy przekonywał, że bank dąży do złapania złodzieja, a szybka i sprawna współpraca z klientem, znacząco to ułatwi. Niestety kobieta zbyt późno zorientowała się z kim rozmawia i straciła ponad 20 tysięcy złotych.

Kolejny raz przestrzegamy przed przekazywaniem pieniędzy osobom, których tożsamości nie jesteśmy w stanie wiarygodnie potwierdzić.

Przypominamy, że policjanci w żadnym przypadku nie żądają od ludzi pieniędzy! Nigdy nie każą wypłacać, czy też przelewać gotówki na podane przez telefon konto bankowe!

Zwracamy się z apelem, zwłaszcza do osób młodych - informujmy naszych rodziców i dziadków o metodach działania oszustów. Powiedzmy im, jak zachować się w sytuacji, kiedy na przykład ktoś zadzwoni do nich z prośbą o przekazanie pieniędzy.

 

asp. Magdalena Gąsowska

Powrót na górę strony