Aktualności

Jestem ofiarą „fałszywego policjanta” dziś dzielę się swoją historią i ostrzegam!

Data publikacji 23.11.2018

„Poddałam się i wykonywałam jego wszystkie polecenia” tak o fałszywym policjancie mówi dziś Pani M. która dała się zwieść rzekomo prowadzonej akcji wymierzonej w hakerów. Teraz wraz z policjantami z Piaseczna swoją historią podzieliła się z mieszkańcami Jastrzębia, by ostrzec innych przed oszustami!

Dzielnicowy z Piaseczna mł. asp. Michał Malinowski oraz nadkom. Jarosław Sawicki kolejny raz spotkali się z mieszkańcami Jastrzębia z programem informującym o metodach oszustwa na tzw. wnuczka czy policjanta.

Oszust przekonuje, że rozpracowuje zorganizowaną grupę przestępczą i prosi, aby mu w tym pomóc. Tak też się stało w przypadku Pani M. mieszkanki Jastrzębia, do której zadzwonił fałszywy policjant i poinformował ją, że hakerzy skradną jej pieniądze i musi teraz współpracować z policją. Ma zmienić konto i podać mu przez telefon nowe hasła!

Pani M. chcąc ostrzec inne osoby zgodziła się na uczestnictwo w naszym programie. W emocjonalnym wystąpieniu szczegółowo opisała co wydarzyło się 31 października. Była dopiero drugi dzień w domu po powrocie ze szpitala, a tu nagle jeszcze ten telefon od policjanta, że zostanie pozbawiona pieniędzy. „Byłam tak przerażona, że wykonywałam wszystkie polecenia tego człowieka. Obiecał, że jeśli będę dokładnie kierowała się jego instrukcjami niczego nie stracę. Był bardzo przekonujący. Zastosowana przez niego technika motywowała mnie do działania. Zamówioną przez „policję” taksówką udałam się do banku jednocześnie cały czas prowadziłam rozmowę z moim „sierżantem”.

Gdyby nie postawa pani kasjerki oraz natychmiastowa reakcja policjantów z wydziału kryminalnego z Piaseczna z pewnością dobrowolnie spełniłabym życzenie tego jak dziś wiem fałszywego "policjanta”

Obecność Pani M. na naszym spotkaniu w Jastrzębiu była nieoceniona. Jej emocjonalne wystąpienie spotkało się wręcz z entuzjastycznym przyjęciem i jak mogliśmy usłyszeć z pewnością przyczyni się do jeszcze większej świadomości o tego typu oszustwach wśród lokalnej społeczności. W imieniu Komendanta Powiatowego Policji w Piasecznie insp. Roberta Chmielewskiego dziękujemy Pani M. za wsparcie w realizacji naszego programu prewencyjnego.

Pamiętajmy, że zasada „ograniczonego zaufania” do nieznajomych obowiązuje nie tylko dzieci. Dorośli często o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi. Niespodziewane telefony osób podających się za policjantów, od dawno niewidzianych wnuków, siostrzenic czy kuzynów nie muszą zakończyć się naszą finansową porażką, jeżeli będziemy przestrzegać dwóch podstawowych zasad:

  1. Policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji.

  2. Policja nigdy nie poprosi Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu!

Komenda Stołeczna Policji uruchomiła specjalną linię telefoniczną dla tych osób, które podejrzewają, że mógł do nich zatelefonować oszust podający się za „wnuczka”, „krewnego” lub „policjanta – funkcjonariusza CBŚ”. Na Państwa sygnały policjanci czekają przez całą dobę.

Telefonować można pod nr 22 60-33-222.


 

js