Aktualności

Wyłudzili pieniądze przeznaczone na leczenie niepełnosprawnego dziecka!

Data publikacji 17.01.2018

69- letnia mieszkanka gminy Piaseczno, słuchając poleceń fałszywej policjantki zlikwidowała konto bankowe, i przekazała oszustom 70 tysięcy złotych. Życiowe oszczędności były przeznaczone na leczenie niepełnosprawnego dziecka! Pamiętajmy oszuści są bezwzględni! Nie bądźmy obojętni i ostrzeżmy naszych krewnych, że mogą do nich telefonować osoby podszywające się pod członków rodziny lub policjantów. Informację o oszustach przekazujmy swoim rodzicom, dziadkom i znajomym. Rozmawiajmy o tym codziennie i zwiększajmy świadomość społeczną dotyczącą metod działania oszustów!

Szczegółowo opisujemy jedną z metod oszustwa na „ policjanta”. Przeczytaj, zapamiętaj i przekaż dalej!

Kiedy starsza osoba odbiera telefon od rzekomego „policjanta” z prośbą o pomoc w zatrzymaniu oszustów, często przekazuje przestępcom oszczędności całego życia. Właśnie tak po raz kolejny już w tym roku stało się wczoraj w pod Piasecznem. 69- letnia Pani wysłuchała poleceń rzekomej policjantki. Kobieta pojechała do banku w Piasecznie, wypłaciła 70 tysięcy i złotych i dalej zgodnie z przekazywaną jej na bieżąco instrukcją - pieniądze schowała pod wskazany jej samochód! Dalej kazano jej wejść do pobliskiej pizzerii i czekać na dalsze instrukcje. Dodajmy, że kontakt telefoniczny z kobietą utrzymywany był cały czas. Oszuści prowadzili rozmowę również w trakcie drogi na przystanek i w autobusie do Piaseczna. Przed wejściem do banku wydali dodatkowe instrukcje: Kobieta miała się nie rozłączać, uśmiechać i poinformować, że postanowiła po prostu zlikwidować konto.

Jednocześnie rozmowa z pracownikiem banku przez cały czas była kontrolowana przez oszustów, którzy polecili umieścić aparat telefoniczny w staniku pokrzywdzonej! W trakcie prowadzonej rozmowy z fałszywą „policjantką” kobieta mówiła o swojej sytuacji życiowej w tym również o swoim niepełnosprawnym dziecku na którego leczenie przeznaczone były te pieniądze.

Policjantka” dodawała otuchy i współczuła trudnej sytuacji! Zapewniała, że po przeliczeniu i spisaniu numerów banknotów pieniądze natychmiast zostaną oddane!

Dlatego Apelujemy i prosimy przekaż dalej!!

POLICJA NIGDY NIE ZAŻĄDA BYŚ WYPŁACIŁ PIENIĄDZE Z BANKU!!! A OSZUŚCI WYKORZYSTAJĄ KAŻDĄ OKAZJĘ, BY WYCIĄGNĄĆ OD CIEBIE PIENIĄDZE!

Oszuści najczęściej dzwonią najpierw na numer stacjonarny i nawiązując rozmowę ze starszą osobą, często podszywają się pod któregoś z członków rodziny. Po chwili jednak przerywają połączenie. Bardzo szybko telefon ponownie dzwoni. Tym razem przestępca podaje się za policjanta, funkcjonariusza Centralnego Biura Śledczego Policji.

Oszust przekonuje starszą osobę, że rozpracowuje zorganizowaną grupę przestępczą i prosi, aby mu w tym pomóc. Twierdzi, że dzięki temu będzie można zatrzymać przestępców oszukujących starsze osoby i zapobiec utracie oszczędności np. zdeponowanych na bankowej lokacie. Pomoc ma polegać na przekazaniu gotówki lub pozostawieniu pieniędzy we wskazanym miejscu.

Po przekazaniu pieniędzy lub wpłaceniu ich na wskazane przez oszusta konto, wszelki kontakt z przestępcami się urywa. Z reguły wówczas pokrzywdzony orientuje się, że padł ofiarą oszusta.

Oszuści często informują starsze osoby, aby udając się do banku wypłacić pieniądze, nie mówili kasjerom i obsłudze placówek bankowych, w jakim celu to robią. Oszuści starają się przekonać starsze osoby, że pracownicy banków również należą do grupy przestępczej i dlatego nie wolno ich o niczym informować.
 

Pamiętajmy, że zasada „ograniczonego zaufania” do nieznajomych obowiązuje nie tylko dzieci. Dorośli często o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi. Niespodziewane telefony osób podających się za policjantów, od dawno niewidzianych wnuków, siostrzenic czy kuzynów nie muszą zakończyć się naszą finansową porażką, jeżeli będziemy przestrzegać dwóch podstawowych zasad:

  1. Policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji.

  2. Policja nigdy nie poprosi Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu!

Komenda Stołeczna Policji uruchomiła specjalną linię telefoniczną dla tych osób, które podejrzewają, że mógł do nich zatelefonować oszust podający się za „wnuczka”, „krewnego” lub „policjanta – funkcjonariusza CBŚ”. Na Państwa sygnały policjanci czekają przez całą dobę.

Telefonować można pod nr 22 60-33-222

 

js

Powrót na górę strony